Harku Valla Lastekaitse Ühing külastas Europarlamendi saadiku Kaja Kallase kutsel Brüsselit

Katre Kuusik
Harku Valla Lastekaitse Ühing

Kui ma oma kolleegi Kajaga varahommikul lennujaama jõudsin, olid nooremad reisilised juba kohal. Ja sõit võis alata. Lennukis saime veel kiire unevõla tasa ja maandudes olime kõik juba väga virged. Brüsseli lennujaamas ootas meid Kaja Kallase büroojuht Irina, kes jagas kiirelt meie järgneva kahe päeva sisustamise plaane.

Brüsseli kesklinn oli juba paljulubav ja päikseline. Tegime kiire eine ja sõidu peaeesmärgi aeg, kohtumine Kaja Kallasega, oligi kätte jõudnud. Saime temaga kohe Eesti lipu taustal pilti teha. Edasi liikusime konverentsisaali, kus Kaja Kallas rääkis oma tööst, Brüsselisse sisseelamisest ning igapäevaelust nii tööl kui kodus. Kaja jättis väga sooja ja avatud mulje. Saime esitada küsimusi ja selgus, et nii mõnigi Eestis nii lihtsa ja igapäevasena tunduv asi on seal veel kauge tulevik. Näiteks tõi Kaja digitaalse või mobiilse allkirjastamise ning tuludeklaratsiooni esitamise, mis Belgias toimub juhendi alusel paksu raamatu täitmise vormis. Tegime väikese ringkäigu ka Europarlamendi peahoones, külastades ka  suurt saali, mida seni  oleme vaid televiisoris näinud. Ametliku osa lõppedes saime külastada tunnikese jagu Europarlamendi muuseumi, misjärel siirdusime sööma ja seejärel vanalinna tutvustusringile.

Reisiseltskonna hotelli jõudmise ajaks olime juba vanusest olenemata headeks kaaslasteks saanud. Maitsesime kaunis Brüsseli vanalinnas nii kuulsaid Brüsseli vahvleid kui jäätist.

Teisel päeval saime ise linna ja muuseumidega tutvuda. Meie vastuvõtja esindaja Irina oli teinud meile selleks hea eeltöö ja leidsime üles kõik soovitud paigad. Nii sai õhtusse teinegi päev Euroopa pealinnas. Irina tuli meid bussile ära saatma ja soojad sõnad said mõlemapoolselt vahetatud.

Ärev hetk tekkis küll lennujaamas, sest lennuk hilines ja võinuks juhtuda, et maandume seetõttu Tallinna asemel Tartus. Siiski jõudsime kohale neli minutit enne Tallinna Lennujaama sulgemist.

Harku Lastekaitse Ühingu liikmed tänavad Lastekaitse Liitu ja Europarlamendi saadikut Kaja Kallast.